Over mij

portfolio

About me

I am Michael Miller, a 27-years old photographer, hiking addict, guitarist, design furniture lover. Stanford graduate with a Master's Degree in Psychology, I love to operate at the crossroads of art direction, landscape photography, and phsychology to craft experiences that people will remember for a lifetime. I am devoted to capture the essence of my subjects and I am the best at noticing details that others may have missed.

In the last ten years, I have collaborated with various clients, from startups to world-renowned brands, to develop engaging adversiments, social media campaigns, and branding experiences that their customers love. I have gained invaluable experience process working with brands like Soylent, Acme, and Sportize and I am ready to put that knowledge at your service.

En toen was er een hoedenmaker.

Niet dat je zo geboren wordt, maar als je terugkijkt zie je het ontstaan. Het begint met mijn geboorte in de textielstad Tilburg en met mijn voorouders die hun brood verdienden als vakmensen in deze branche. Overgrootvader werkte als wever en had twee weefgetouwen in zijn kleine woning, een rijk bezit in die tijd. Bij oma stonden fabrieksnaaimachines in huis en zij maakte leren motorpakken. Als kind hielp ik haar om met behulp van een pollepel de duimen te keren van de handschoenen. Mijn moeder werkte in een atelier van een fabriek op de afdeling voor kunststoppage. Een vak dat bestond in een tijd dat kleding niet werd weggegooid, maar nog vermaakt werd.

Dat deed ik ook, op mijn eigen manier. Ik kocht voor feestjes kleding op het Waterlooplein, want inmiddels verhuisd naar Amsterdam, en vermaakte deze met de hand of naaimachine naar mijn eigen fantasie. Ja, er werd met kritische ogen naar de afwerking gekeken maar voor mij ging het in eerste instantie om de buitenkant. Langzaam veranderde dit en wilde ik het vak goed leren en ook onafhankelijk zijn door zelf patronen te kunnen tekenen. Hierbij merkte ik dat mijn plezier vooral zat in de afwerking: het spel van combineren en experimenteren met materialen. Eigenlijk de laatste fase.

Mijn toenmalige docent, gaf ook hoedenles en ik raakte steeds meer geïnteresseerd in dat vak en bezocht hoedenshows. Van het eerste geld dat ik verdiende met het maken van een trouwjurk, kocht ik een hoed en ontmoette ik mijn huidige docent, Marga van der Bos. Eenmaal overgestapt naar het hoedenvak merk ik dagelijks dat hoeden maken mijn passie is. De oneindige variaties, het tactiele en het handwerk inspireren me enorm. De hoeden/kunstobjecten die ik maak lijken een eigen leven te hebben. Ze ontstaan vanuit gevoel, observatie en vrije expressie. Het is pure scheppingskracht van vorm in combinatie met afwerking. Door de traagheid van het handwerk en het feit dat ik me met heel mijn wezen verbonden voel met dit oude ambacht, kan ik zeggen: en toen was er een hoedenmaker.

— LITTLE RED RIDING HOOD— LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — REAL ESTATE — street — FASHION — PORTRAIT — LANDSCAPE — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD —
— LITTLE RED RIDING HOOD  — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD — LITTLE RED RIDING HOOD —